Hoppa till innehåll
EN In english

Realtidstrafikledningssystem användning av SDR Teknologi

Diarienummer
RIT08-0016
Start- och slutdatum
090101-120630
Beviljat belopp
7 000 000 kr
Förvaltande organisation
KTH - Royal Institute of Technology
Forskningsområde
Informations-, kommunikations- och systemteknik

Summary

De huvudsakliga målen för vår forskning är: integrera trafikstyrningsnätverket med befintlig kommersiell kommunikationsnätverket och maximera användningen av infrastrukturen, och möjliggöra abonnentenheten som en programvara applikation som körs i användarna mobiltelefon. Fokus är Traffic Management System som förser fordon med användarspecifik, som på begäran tar fram realtidstrafikinformation för bästa vägen. Det nya i det föreslagna systemet är att systemet hanterar realtidsbaserade genomsnittshastigheter för varje segment av vägen och på så sätt beräknas stödet för abonnenterna som har den här tjänsten. Det föreslagna trafikledningssystemet tar fram information och bearbetar användarspecifik trafiknavigation. Dessa bearbetningar stöds av effektivt kommunikationssystem och databasanvändning. Målen för det föreslagna trafiksystemet är:1) Minimera ytterligare infrastruktur; främja användning av autonoma sensorer som exempelvis GPS enheter, minimera antalet sensor-noder; integrera trafikmätning från autonoma sensorer med sensornätverks; göra inter-sensorkommunikationen flexibelt, tillåta många olika protokoll att kommunicera med varandra; 2) Utöka enhetsmodulariteten och mobiliteten: ”on-board eneheten” kan göras tillgänglig på användarnas mobiltelefonapplikationen. I det här projektet, vi kommer att utveckla och leverera: Sensor algorithms; Traffic Database Management Software; On-board Processing Unit; Traffic Management System Demonstrator.

Populärvetenskaplig beskrivning

The significant surge of vehicle use around the world, especially in developing countries represents a major threat to the environment and could be a major contributing factor to global warming. This is one of the main motivating factor behind our proposed research. Another equally important factor is the tremendous increase in oil prices which substantiate the need for saving energy. Whether oil or another source of renewable energy is used, the fact remains that people and the environment will certainly benefit greatly from a real-time traffic management solution that finds the optimum path for a car driver to go from one location in a city to another location. Accordingly, this proposal discusses development of a novel real-time traffic management system exploiting state-of-the-art wireless technology. Our vision is based on the notion that existing wireless infrastructures can and should be "upgraded" to enable seamless integration of such real-time traffic management system. The proposed research is an attempt to develop and validate the tools necessary for such an upgrade to become a reality. The smart use of available radio resources can be used to provide vehicles updated on-demand traffic information in a power and cost effective manner. Processing this information to offer route guidance minimizing the total fuel consumption increases the energy efficiency of a car ride. Such traffic management system is not only environmentally friendly; it also gets us a step closer to the Cognitive Radio paradigm, where efficient use of the radio resources meets user demands. This project addresses this problem and proposes a future proof solution using Software Defined Radio (SDR) Wireless technologies.